Saturday 2 September 2017

Dr Mohammed Obaidullah Forex Kaupankäynti


Forex Trading ja Islam. May 28, 2007 Päivitetty viimeksi 21. joulukuuta 2015 by Andriy Moraru. Aihe Forex kaupankäynnin kielto islamin on laaja ja kiistanalainen Monet näkemykset ovat olemassa eri näkökulmista on-line Forex kaupankäynnin kuten spot kaupankäynnin, Futuurit ja option kaupankäynti, marginaalivakuus, yön yli - korot jne. Suurin osa islamilaisista juristeista on yhtä mieltä siitä, että Forex-kaupankäynti voi noudattaa Shariaa vain, jos se on spot-kaupankäyntiä, kun taas futuurit ja optiot katsotaan ansaitsevan Riba-konsernia ja jos sillä ei ole mitään yön yli Tai kiinnostuksen piiriin, mutta muslimien kauppiaiden pitäisi tietää, että kaikki palkkiot eivät piilota yön kiinnostusta Yksi tärkeimmistä keskustelupisteistä on marginaalikaupassa lähes joka Forex-kaupankäynti perustuu marginaaliin ja suojaukseen. Mohammed Obaidullah Universiti Tun Abdul Razakista, joka sijaitsee Malesiassa, käsittelee tätä aihetta artikkelissaan Islamic Forex Trading Se on hyvin perusteltu artikkeli, joka kattaa Y osa Forex-kaupankäyntiä ja viittauksia islamilaisiin lähteisiin. Toisaalta, tohtori Mohammed Obaidullah osoittaa marginaalin Forex-kaupankäynnin olevan laillista muslimeille, kunhan sillä ei ole mitään Ribaa, toisin kuin jotkut muut islamilaiset juristit, jotka katsovat marginaaleja Forex-kaupankäyntiä Kielletty toiminta Tässä artikkelissa Forex-suojaus on myös analysoitu ja nähdään Riba-tulon lähteenä. Suosittelen syvällisesti lukemaan tätä artikkelia kaikille muslimi kauppoille ja niille, jotka haluavat aloittaa Forex-kaupankäynnin ja samalla pysyvät laillisina islamilaisina uskovaisina. Forex-välittäjän listalla, joka tarjoaa muslimiystävällisiä kaupankäyntitilejä ilman yöpymismenoja, joita sovelletaan avoimissa tehtävissä. Jotkut tärkeät asiat ovat muuttuneet islamilaisissa Forex-kaupoissa, koska tätä artikkelia on viimeksi päivitetty 16. helmikuuta 2012, National Fatwa Council Malesian kansakunnan ylimmän islamilaisen oikeushenkilön ilmoitti, että yksittäiset kauppiaat suorittavat Forex-kaupankäyntiä valtuutettujen jälleenmyyjien vastaisesti c On teknisesti rajoitettu, että kaikki muslimien asukkaat Malesiasta osallistuvat online valuuttakauppaan. On tärkeää lisätä, että mikään muu muslimilainen fatwa laitos ei ole antanut toisille maille samanlaista kieltoa. Päinvastoin, Indonesian kansallinen Sharia-hallitus oli aiemmin antanut Fatwa linkki on indonesialainen, joka ilmoittaa Forexin laillisuuden Ilmeisesti tilanne islamilaisen Forex-kaupankäynnin kanssa on edelleen melko epäselvä. Ja mitä ajattelet laillisuuden valuutan kaupankäynnistä islamilaisille uskoville. Valitut asiat.32 Responses Forex Trading ja Islam. I Puhuu muslimi-tutkijoiden kanssa tästä asiasta. VASTAA Vastaa 4. huhtikuuta 2010 kello 03.04. Salam, Onko sinulla vastauksia, joten kiitos etukäteen. Viimeisesti kameroilla artikkelin kautta Internetissä samasta aiheesta ja siitä lähtien olen yrittänyt Etsiä kirjailijan esittämää kysymystä, jonka mukaan ulkomaisten valuuttojen katsotaan olevan samassa luokassa tai eri luokassa, linkki artikkeliin on. Assalamualykum, Olen yrittänyt lukea tätä artikkelia, mutta englanti on hieman hankala ymmärtää kaikkea, mutta im vain ihmetellä, onko halal käyttää välittäjä u mean Ja mitä pitäisi tehdä, jotta kaupankäynti mahdollisimman islamilainen.1 Kaupan Tilejä, joilla ei ole yön yli-korkoja positioiden vaihtamiseen 2 Kauppa sellaisissa tileissä, joilla ei ole vuosittaista korkoa 3 Vaihtoehtoisesti kauppa ilman marginaaleja Tämä on keskustelupisteen kohta, mutta jos haluat olla täysin varma, käytä valuuttakauppaa Forex tradingissä. 30. toukokuuta 2011 klo 5 53. Miten voimme käyttää leverage. One voi kauppaa ilman leverage kanssa välittäjä, joka tukee 1 1 vipuvaikutusta, joka on, ei marginaalia. Nykyään on olemassa monia välittäjät tarjoavat NO SWAP huomioon, mikä tarkoittaa, ei ole kiinnostusta Tai maksetaan, jos asema pidetään yön yli, ei ole mitään kiinnostusta eikä riba, joten sitä pidetään Halvan mukaan Fatwa Alla on selvitys Forex-islamista Tässä kaksi huomautettavaa. Ensinnäkin, kun oletetaan kiinteän valuuttakurssijärjestelmän, Eri maiden valuutat laimennetaan Tilanne muuttuu saman verran kuin samaan maahan kuuluvien sterlingvaluuttojen vaihtaminen kiinteäkorkoisena Toiseksi jos oletetaan, että valuuttakurssimekanismi on epävakaa, niin kuten valuuttamarkkinoiden mekanismia voidaan ehdottaa Edellä esitetyssä esimerkissä voi myös visualisoida lainaa minkä tahansa muun järjestäytyneen markkinan, kuten hyödykkeiden tai varastojen kautta. Jos edellä oleva esimerkki korvataan dollareilla varastossa, se luetaan seuraavasti: Kun tietty hetki, jolloin kannan markkinahinta X On Rs 20, jos yksittäinen ostaa 50 kappaletta Rs 22: n suorittamasta velvoitteensa rupiaan, joka on lykätty tulevaisuudessa, niin on erittäin todennäköistä, että hän itse asiassa lainaa Rs 1000: tä sen sijaan, että hän maksaisi lupauksen maksaa takaisin Rs 1100 määrätyllä myöhemmällä päivämäärällä Koska hän voi saada Rs 1000 nyt vaihtamalla 50 varastot ostettu luotolla nykyisellä hinnalla Tässä tapauksessa myös kuten aikaisemmassa esimerkissä, palaa t Hän saattaa olla negatiivinen, jos osakekurssi nousee Rs 25: een selvityspäivänä. Näin ollen samoin kuin osakemarkkinoiden tai hyödykemarkkinoiden tuotot ovat islamin kannalta hyväksyttäviä hintariskin takia, niin myös valuuttamarkkinoiden tuotot vaihtelevat Valuuttojen hinnat ovat tohtori Mohammed Obaidullahin mukaan. On kuitenkin väitettävää, että vipuvaikutusta käytetään kaupankäynnin kohteeksi valuuttana, koska sitä pidetään ehtona sopimuksen solmimista markkinoille, joka vaatii valtavan summan rahaa 100 000 dollaria 00 euroa 1 erälle Valuuttaparin tarkka Arvonkorotus tarkoittaa jotain pientä, jolla hallitaan jotain valtavaa Forexissa, vipuvaikutus ei ole lainattu rahamäärä, jota käytetään investointeihin, kuten yleisessä rahoitusvälineessä on Haram, koska se on elinkeinonharjoittajan ja välittäjän välinen sopimus, jotta Vähittäiskauppias avaa positio valuuttamarkkinoilla, joilla on alhainen pääoma, jossa välittäjä yhdistää pienet erät ja harjoittaa tavanomaista erää valuuttamarkkinoilla ei vaihtoon Etail Forex on pois päältä Exchange on paljon mielipiteitä ja tukemalla Hadith ja Quran vastaan ​​islamilainen taloudellinen menetelmä ja päämies, voit tehdä omia tutkimuksia ja päättää, mikä fatwa haluat bias Jos epäilystäkään, on suositeltavaa olla osallistumatta Forex Muuten Dr Mohammadin edellä oleva tutkimus riittää saamaan meidät uskomaan valuuttoihin liittyvän voiton Halal-tuloksesta. Tulostamme uudesta vallankumouksesta Forex-pohjaisella verkostolla rahaa USA: n kanssa 300 Kertoa rahasi meille jopa 300, jonka ammattitaitoinen kauppiemme tekee ilman vaivaa Vain rentoutua ja ansaita tulosi yli odotukset KAUPANKÄYNTIYHTEISÖn tehtävänä on tarjota valuutanvaihtoa ja vaihtoehtoisia investointeja koskevia rahoitusneuvontapalveluita sekä välitysyritystä, jonka tarkoituksena on tarjota ainutlaatuisia mahdollisuuksia sijoittajille ja Kouluttaa sijoittajia vaihtoehtoi - sessa sijoituskaupassa Meidän kauppiemme ovat olleet maailman viiden parhaan FOREX-kauppiaan nimissä Näytä täydellinen profiili. SLAMINEN FOREX-KAUPPA Dr Mohammed Obaidullah.1 1 Pörssisopimukset ISLAMINEN FOREX-KAUPPA Dr Mohammed Obaidullah Islamilaisten juristien keskuudessa on yleinen yksimielisyys siitä, että eri maiden valuutat voidaan vaihtaa spot-pohjaisesti eri tasoilla kuin yhtenäisyys , Koska eri maiden valuutat ovat erillisiä yhteisöjä, joilla on erilaisia ​​arvoja tai sisäistä arvoa ja ostovoimaa. Valtion tutkijoiden enemmistö näyttää olevan myös yleisesti sopusoinnussa näkemyksestä, jonka mukaan valuutanvaihtoa ei voida hyväksyä, eli Molempien osapuolten oikeudet ja velvollisuudet liittyvät tulevaisuuteen. Juristien välillä on kuitenkin huomattavaa mielipide-eroa, kun jommankumman osapuolen oikeudet, jotka ovat samat kuin vastapuolen velvollisuudet, siirretään tulevaisuudessa. Harkitsemme esimerkkiä kahdesta eri A ja B-jäsenestä, jotka kuuluvat kahteen eri maahan, Intiaan ja Yhdysvaltoihin A aikoo myydä Intian rupia Ees ja ostaa Yhdysvaltain dollaria Vastapuoli on totta B: lle Rupia-dollarin sovitun vaihtokurssin on 1 20 ja kauppaan sisältyy 50: n ostaminen ja myyminen Ensimmäinen tilanne on se, että A maksaa Rs1000: n spot-maksun B: lle ja hyväksyy maksun 50 B: stä. Kauppa ratkaistaan ​​spot - periaatteella molemmista päistä. Tällaiset liiketoimet ovat päteviä ja islamilaisesti sallittuja. Ei ole olemassa kahta lausuntoa samasta. Toinen mahdollisuus on, että liiketoimen selvittäminen molemmista päistä siirretään tulevaan päivään eli kuuden Kuukautta sitten Tästä seuraa, että sekä A että B tekevät ja hyväksyvät Rs1000-maksun tai 50, kuuden kuukauden kuluttua. Tärkein näkemys on, että tällainen sopimus ei ole islamin sallittua. Vähemmistöosuus katsoo, että se on sallittua. Kolmas skenaario Että liiketoimi on osittain ratkaistu vain yhdestä päästä. Esimerkiksi A maksaa Rs1000: n maksun B: lle B: n lupauksen sijasta maksaa hänelle 50 kuukautta kuuden kuukauden jälkeen. Vaihtoehtoisesti A hyväksyy 50: stä f B-ryhmä ja lupaa maksaa hänelle Rs1000 kuuden kuukauden kuluttua. Tällaisia ​​sopimuksia, jotka ovat bai-salamia valuutoissa, ovat täysin vastakkaisia. Tämän asiakirjan tarkoituksena on esittää kattava analyysi eri väitteistä ja Näiden valuuttamääräisten sopimusten hyväksyttävyys Ensimmäinen hankintasopimus, johon liittyy vastavolyymien vaihto pistemääräisesti, ei ole minkäänlaista kiistaa. Sellaisen toisen sopimustyypin sallittavuus tai muuten, jossa jonkin vastinarvon luovutus lykätään tulevaisuudessa, Käsitellään yleisesti riba-kiellon yhteydessä. Siksi keskustelemme tästä sopimuksesta yksityiskohtaisesti 2 §: ssä, joka koskee riba-kiellon myöntämistä. Kolmannen sopimusmuodon hyväksyttävyys, jossa molempien vastavolyymien toimittaminen lykätään, käsitellään yleensä puitepäätöksen yhteydessä Riskien ja epävarmuuden vähentämisestä tai ghararista, jotka osallistuvat tällaisiin sopimuksiin. On 3 §: n keskeinen teema, joka käsittelee ghararin kysymystä 4, pyrkii kokonaisvaltaiseen näkemykseen Sharia-aiheista, samoin kuin valuuttamarkkinoiden sopimusten perusmuotojen taloudellisesta merkityksestä. 2 Riba-kiellon antaminen.2 Ero Näkemykset1 valuuttojen vaihtosopimusten sallimisesta tai muutoin voidaan jäljittää ensisijaisesti riba-kieltoa koskevalla kysymyksellä. Riba on eliminoitava kaikissa valuuttasopimusten muodoissa. Riba on sen sharia-kontekstissa yleisesti määritelty2 lainvastaiseksi hyödykkeeksi Että vastaavuusarvojen kvantitatiivinen epätasa-arvo kaikissa tapahtumissa, joilla pyritään vaihtamaan kahta tai useampaa lajia, jotka kuuluvat samaan sukuun ja joita hallitsee sama tehokas syy, illa Riba luokitellaan yleisesti riba al-fadl-ylimääräksi ja riba Al-nasia-lykkäys, joka merkitsee lainvastaista etua liiallisuuden tai lykkäyksen tapahtuessa. Määräys, jonka mukaan esineiden välinen vaihtokurssi on yhtenäinen eikä kummankaan osapuolen voittoa saa käyttää. Tämä jälkimmäinen riba on kielletty kieltämällä lykkäystä ja varmistamalla, että liiketoimi on sovittu paikan päällä molempien osapuolten kanssa. Nimeltään riba al-jahiliyya tai pre-islamilainen riba, joka pätee silloin, kun lainanantaja pyytää lainanottajaa erääntymispäivänä, jos velallinen laskee velan tai kasvattaa samaa korkoa. Korotuksen yhteydessä liittyy alun perin lainatun koron korotus. Eri maissa vallitsevien valuuttojen vaihtaminen vaatii analogian prosessia qiyas Ja kaikissa sellaisissa harjoituksissa, joissa on analogia qiyas, tehokas ila on erittäin tärkeä rooli Se on yhteinen tehokas illa, joka yhdistää analogian kohteen kohteeseen, Analogisen päättelyn käyttäminen Sopiva tehokas illa-tapaus vaihtosopimusten tapauksessa on määritelty eri tavoin t: llä Fukin suuret koulut Tämä ero heijastuu eri maissa olevien paperivaluuttojen analogiseen päättelyyn. Vastaavanlaisen päättelyn prosessissa on huomattava merkitys vertaamalla paperi valuuttoja kultaan ja hopeaan Islamin alkuaikoina kulta Ja hopea suorittivat kaikki rahojen thaman funktiot. Valuutat olivat kullasta ja hopeasta, ja niiden sisältämä kulta tai hopea sisälsi tunnetun sisäisen arvon kvantti. Tällaiset valuutat on kuvattu thaman haqiqiksi tai naqdainiksi Fiqh-kirjallisuudessa. Nämä olivat yleisesti hyväksyttäviä Vaihdon, kirjanpidollisen suuren transaktiokokonaisuuden monet muut hyödykkeet, kuten erilaiset huonommat metallit, toimivat myös vaihtoehtona mutta rajoitetusti hyväksyttävänä. Näitä kuvataan faksina Fiqh-kirjallisuudessa. Nämä tunnetaan myös nimellä thaman istalahi, koska Niiden hyväksyttävyys ei johdu niiden luontaisesta arvosta vaan sen asemasta Yhteiskunta tiettynä ajanjaksona Varhaiset islamilaiset juristit ovat käsitelleet edellä mainittuja kahta valuuttamuotoa hyvin erilaisesti niiden sopimusten sallimisen näkökulmasta, jotka on ratkaistava, ovatko nykyiset ikäpuhelut valuutat kuuluvan entisen Luokka tai jälkimmäinen Yksi näkemys on, että niitä olisi käsiteltävä parin kanssa thaman haqiqi tai kulta ja hopea, koska ne toimivat pääasiallinen vaihto-ja laskentayksikkö kuin jälkimmäinen Näin ollen analogisesti päättely, kaikki sharia liittyvät normit Ja thaman haqiqiin sovellettavia kieltokanteita olisi sovellettava myös paperimuutoksiin. Thaman haqiqi - nimitys on tunnettu bai-sarfista, joten paperirahastojen liiketoimia olisi säänneltävä bai-sarfin kannalta merkityksellisillä sharia-säännöillä. Päinvastainen näkemys väittää, että paperi Valuuttoja olisi kohdeltava samalla tavoin kuin fals tai thaman istalahi, koska niiden nimellisarvo on erilainen.3 niiden intri Nsic arvoa. Hyväksyttävyys johtuu niiden oikeudellisesta asemasta kotimaassa tai globaalilla taloudellisella merkityksellä, kuten esimerkiksi Yhdysvaltain dollareissa. Esimerkiksi vaihtoehtoisten näkemysten synteesi Analoginen syyttäminen Qiyas Riban kieltoa varten Riban kielto perustuu perinne, jonka pyhä profeetta Rauha hänelle sanoi: myy kultaa kulta, hopea hopea, vehnä vehnä, ohra ohra, päivä päivämäärä, suolaa suolaa, samassa määrin paikan päällä ja kun hyödykkeet ovat erilaisia, myydä, koska se sopii sinulle, Mutta paikan päällä Näin ollen riba-kielto koskee ensisijaisesti kahta jalometallia kultaa ja hopeaa sekä neljä muuta hyödykettä vehnää, ohraa, päivämääriä ja suolaa. Se koskee myös analogisesti qiyaksia kaikille lajeille, joita hallitsee sama tehokas syy illa Tai jotka kuuluvat johonkin perinteeseen mainituista kuudesta esineestä. Kuitenkin eri Fiqh-koulujen ja jopa saman koulun oppilaiden keskuudessa ei ole yleistä sopimusta Riba: n tehokkaan syyn määrittelystä ja tunnistamisesta Hanafisin tehokas ilmi riba on kaksi ulottuvuutta, jotka vaihdetut artikkelit kuuluvat samaan sukuun jinsillä, joilla on paino wazan tai mitattavuus kiliyya Jos tietyssä vaihto-osassa sekä tehokas Koska illa on läsnä, eli vaihdetut vastavalinnat kuuluvat samoihin sukuihin jins ja ne ovat kaikki punnittavia tai kaikki mitattavissa, niin mitään voittoa ei sallita, valuuttakurssin on oltava yhtä suuri kuin yhtenäisyys ja vaihdon on oltava paikalla. Kulta ja hopea, kaksi tehokasta illa-elementtiä ovat suvun jin ja punnituksen yhtenäisyys. Tämä on myös Hanbanin näkymä yhden version3 mukaan. Erilainen versio on samanlainen Shafiin ja Maliki-näkymän kanssa, kuten jäljempänä on käsitelty. Näin ollen, kun kultaa vaihdetaan Kultaa tai hopeaa vaihdetaan hopeaa varten, vain sallitut transaktiot ilman voittoa on mahdollista. On myös mahdollista, että tietyssä vaihto-osassa yksi kahdesta tehokkaan Jos illa on läsnä ja toinen puuttuu Esimerkiksi jos vaihdetut artikkelit ovat kaikki punnittavia tai mitattavissa olevia, mutta kuuluvat eri sukujen jinoihin tai jos vaihdetut artikkelit kuuluvat samaan sukuun, mutta niitä ei myöskään voida mitata tai mitata, Vaihteluvälin on oltava sallittua, mutta vaihdon on oltava paikalla. Näin ollen, kun kultaa vaihdetaan hopeaa varten, korko voi olla erilainen kuin yksikkö, mutta lykkäystä ei voida hyväksyä. Jos yksikään kahdesta tehokkaan syyn illa Riba on läsnä tietyssä vaihto-osassa, niin yksikään kiellosta kieltää riba-kielto Soveltamisala voi tapahtua voiton tai voiton lisäksi sekä paikalla että viivästetyllä tavalla Ottaen huomioon tapaukset, joissa vaihdetaan eri maista peräisin olevia paperivaluuttoja, riba-kielto edellyttäisi Eri maiden valuutat ovat selvästi erillisiä yhteisöjä, jotka ovat laillisia maksuvälineitä tietyllä maantieteellisellä alueella Aries, joilla on erilainen luontainen arvo tai ostovoima. Näin ollen suurin osa tutkijoista voi oikeutetusti väittää, että ei ole yhtäläisyyksiä suvun jinien kanssa. Lisäksi nämä eivät ole mitattavissa eikä mitattavissa. Tämä johtaa suoraan siihen johtopäätökseen, että mikään kahdesta tehokkaan syyn illa Tällainen vaihto voi siis tapahtua, joten vaihtoa ei voi tapahtua mistä tahansa kieltopisteestä, joka koskee valuuttakursseja.4 ja ratkaisumenetelmää. Tätä asemaan perustuvaa logiikkaa ei ole vaikea ymmärtää. Valtioiden eri valuuttojen valuuttojen sisäinen arvo vaihtelee Koska niillä on erilainen ostovoima. Lisäksi paperivaluuttojen sisäistä arvoa tai arvoa ei voida tunnistaa tai arvioida toisin kuin kultaa ja hopeaa, joka voidaan punnita. Näin ollen riba al-fadl: n ylimäräisyys tai riba al-nasia ei voi lykätä On perustettava Fiqhin Shafiin koulu pitää tehokasta illa-ilmiötä, jos kulta ja hopea ovat beinin omaisuutta G valuutan thamaniyya tai vaihtovälin, laskentayksikön ja arvon tallennus Tämä on myös Maliki-näkymä Tämän näkemyksen yhden version mukaan, vaikka paperista tai nahasta tehdään valuuttakurssi ja annetaan valuutan asema, niin Kaikki naqdainia koskevat säännöt tai kulta ja hopea koskevat niitä Niinpä tämän version mukaan vaihtokursseja, joissa on eri maiden valuuttoja eriarvoisesti kuin yhtenäisyys, on sallittua, mutta ne on ratkaistava paikalla. Että edellä mainitut tehokkaat syyt illa on valuutan thamaniyya on erityinen kulta ja hopea, eikä niitä voida yleistää. Eli mikä tahansa muu kohde, jos sitä käytetään vaihdon välineenä, ei voida sisällyttää niiden luokkaan. Tähän versioon, sharia-kieltomääräykset riba-kieltoon eivät ole sovellettavissa paperivaluutoissa. Valuutat, jotka kuuluvat eri maihin, voidaan vaihtaa joko ilman tai ilman voittoa sekä paikan päällä tai lykättyinä Perustelu Aiemman version kannattajat mainitsevat samaan maahan kuuluvien paperivaluuttojen vaihdon tapauksen puolustamalla versiota. Tässä asiassa juristien yksimielisyyslausunto on se, että tällaisen vaihdon on oltava ilman minkäänlaista voittoa tai yhtä suuri määrä yhtenäisyyttä ja On ratkaistava paikalla. Mikä on edellä mainitun päätöksen taustalla oleva syy. Kun otetaan huomioon Hanafi ja Hanbalin ensimmäinen versio, tässä tapauksessa vain yksi ulottuvuus tehokkaasta syystä illa on läsnä, toisin sanoen ne kuuluvat Samat sukupolvet jins Mutta paperi valuutat eivät ole punnittava eikä mitattavissa Näin ollen Hanafin laki ilmeisesti sallisi vaihtaa eri määriä samaa valuuttaa spot-pohjalta Samoin, jos tehokas syy olla valuutta thamaniyya on erityinen vain kultaa ja hopeaa, niin Shafii ja Maliki-laki myös sallisi saman tarpeeton sanoa, tämä tarkoittaa sitä, että se mahdollistaa riba-pohjaisen luotonannon ja luotonannon Tämä osoittaa, että se on ensimmäinen versio Shafii Ja Maliki ajatteli, mikä on yhteisymmärryspöytäkirja, joka perustuu voitonjakoon ja lykätyn selvityksen tilanteeseen samaan maahan kuuluvien valuuttojen vaihdon yhteydessä. Edustajien mukaan tämän logiikan ulottaminen eri maiden valuuttojen vaihtoon merkitsisi sitä, että voitonvaihdosta tai Joka on erilainen kuin ykseys, on sallittua, koska jinien yhtenäisyyttä ei ole, vaan ratkaisun on oltava paikalla. Valuuttakurssin ja Bai-Sarf Bai-sarfin välinen vertailu on määritelty Fiqh-kirjallisuudessa vaihtoon, johon kuuluu thaman haqiqi, joka on määritelty kuluksi ja hopeaksi, Joka oli tärkein vaihto-omaisuus melkein kaikissa suurissa liiketoimissa.5 Edustajat, joiden mukaan eri valuuttojen vaihto eri maissa on sama kuin bai-sarf, väittävät, että nykyisessä aikakaudessaan paperimäärät ovat korvanneet tehokkaasti ja kokonaan kultaa ja hopeaa Vaihdon välineeksi. Näin ollen tällaisten valuuttojen vaihtoa olisi analogisesti säänneltävä samoilla Sharia-säännöillä ja inju Bai-sarfin väitettä. Lisäksi väitetään, että mikäli molempien sopimuspuolten sopimus on lykätty, tämä avaa riba-al nasia - mahdollisuudet. Valuutanvaihdon vastapuolet bai-sarfin kanssa huomauttavat kuitenkin, että kaikkien Valuuttamuodon muotoja ei voida kutsua bai-sarfiksi. Tämän näkemyksen mukaan bai-sarf tarkoittaa kullan ja hopean thaman haqiqin tai naqdainin pelkän valuutan vaihtoa eikä valtiovallan itsenäisesti ilmaisemaa rahallista valtiota. Thaman istalahi Nykyiset ikärahat ovat Esimerkkejä jälkimmäisestä Näistä tutkijoista löytyy tukea niissä kirjoituksissa, jotka väittävät, että jos vaihdon hyödykkeet eivät ole kultaa tai hopeaa, vaikka yksi näistä on kulta tai hopea sitten, vaihtoa ei voida kutsua bai-sarfiksi. Bai-sarfin osalta voidaan soveltaa tällaiseen vaihtoon Imam Sarakhsi4: n mukaan, kun yksittäinen ostaa fals tai metallirahoja, jotka on valmistettu alemmista metalleista, kuten kupari-thaman istalahi d: lle Irhams thaman haqiqi ja maksaa viivästyspalkkion, mutta myyjällä ei ole tuolla hetkellä vääryyttä, silloin tällainen vaihto on sallittua, kun molempien osapuolten vaihtamat hyödykkeet eivät ole ennakkoedellytys, kun taas bai-sarfin tapauksessa On olemassa joukko vastaavia viittauksia, jotka osoittavat, että juristit eivät luokittele faman thaman istalahin vaihtoa toiselle fals thaman istalahille tai kullalle tai hopealle thaman haqiqi, kuten bai-sarf. Näin ollen kahden eri valuutanvaihto, jotka voidaan luokitella vain Thaman istalahi ei voida luokitella bai-sarfiksi. Tällaisia ​​liiketoimia ei myöskään voida asettaa kohdekohtaiseksi ratkaisuksi. Tässä on huomattava, että bai-sarfin määritelmä on Fiqh-kirjallisuus, eikä pyhissä perinteissä mainita samaa Perinteitä mainitaan riba, ja kulta ja hopea naqdain myynti ja osto, joka voi olla tärkeä riba lähde, on kuvattu bai-sarf islamilaiset juristit Sen pitäisi On myös huomattava, että Fiqh-kirjallisuudessa bai-sarf tarkoittaa kultaa tai hopeaa vain siitä, käytetäänkö niitä tällä hetkellä vaihteena vai ei vai ei. Vaihto sisältää dinaaria ja kullan koruja, jotka ovat sekä laatua kuin bai-sarf. Useat juristit ovat pyrkineet selventämään tätä Ja ne ovat määritelleet sarkoja sellaisena vaihtoehtona, jossa molemmat vaihdetut hyödykkeet ovat luonteeltaan thaman, ei välttämättä thaman itseäsi. Näin ollen, vaikka yksi hyödykkeistä käsitelty kullan sanoa, ornamentteja, niin kutsutaan bai-sarf Katsovat, että valuutanvaihtoa olisi kohdeltava samalla tavoin kuin bai-sarf myös saada tukea mainettavien islamilaisten juristien kirjoituksista. Imam Ibn Taimiyan mukaan kaiken, joka suorittaa vaihdon välineen, laskentayksikön ja arvon tallentamisen, kutsutaan thamaniksi , Ei välttämättä pelkästään kultaista hopeaa Samankaltaiset viitteet ovat saatavilla Imam Ghazzalin kirjoituksissa5 Imam Sarakhshin näkemyksistä on kyse exch Ange mukaan valehtelu mukaan heille joitakin lisäpisteitä on otettava huomioon Islam alkuaikoina, dinaaria ja dirhams tehty kultaa ja hopeaa käytettiin lähinnä vaihtoehtona kaikissa merkittävimmistä.6 liiketoimet vain pienet olivat Toisin sanoen falsillä ei ollut täydellistä rahan tai thamaniyyan ominaisuuksia, eikä sitä käyty juuri arvo - tai laskentayksikönä ja että se oli luonteeltaan hyödykkeen luonteisempi. Näin ollen ei ollut rajoitusta sen hankkimiseksi Kultaa ja hopeaa viivästyneinä Nykypäivän valuutoissa on kaikki thamanin ominaisuudet ja niiden on tarkoitus olla pelkästään pelkästään eri maiden valuuttakurssit ovat samat kuin bai-sarfilla, jossa jinien ero on erilainen ja siten lykkäsi ratkaisua johtaisi riba Al-nasia Dr Mohamed Nejatullah Siddiqui havainnollistaa tätä mahdollisuutta esimerkkinä6 Hän kirjoittaa Tietyllä hetkellä, kun dollarin ja rupean välinen vaihtokurssi on 1 20, jos yksittäinen Taistelee 50: tä nopeudella, joka on 1 22 sen velvoitteen täyttämisestä rupreissa, jotka on lykätty tulevaan päivämäärään, on erittäin todennäköistä, että hän itse asiassa lainaa Rs nyt lupauksen maksaa Rs takaisin tiettynä myöhempänä päivämääränä. Hän voi saada Rs 1000 nyt vaihtamalla 50 ostettua luottokortilla spot-korkoon Näin sarf voidaan muuntaa korkopohjaisiksi lainanottajiksi Defining Thamaniyya on avain Edellä esitetyistä vaihtoehtoisista näkemyksistä ilmenee, että avainkysymys näyttää olevan Asianmukainen määritelmä thamaniyya Esimerkiksi perustavanlaatuinen kysymys, joka johtaa eri asemiin sallittavuudesta, liittyy siihen, onko thamaniyya spesifinen kulta ja hopea vai voi liittyä kaikkiin toimintoihin, jotka suorittavat rahojen tehtävät. Huomioon jokaisessa vaihtoehtopaikkatarkastelussa. On huomattava, että thamaniyya ei välttämättä ole absoluuttinen ja voi vaihdella asteittain. On totta, että paperivaluutat ovat täydellisiä Y korvasi kullan ja hopean vaihdon välineeksi, laskentayksiköksi ja arvoalueeksi Tässä mielessä paperin valuutoilla voidaan sanoa olevan thamaniyya. Tämä pätee kuitenkin ainoastaan ​​kotimaan valuuttoihin, eikä se välttämättä ole voimassa ulkomaan valuutoissa. Toisin sanoen, Intian rupeeilla on vain thamaniyya vain Intian maantieteellisillä rajoilla ja niillä ei ole hyväksyttävyyttä Yhdysvalloissa. Näistä ei voida sanoa, että niillä on thamaniyya Yhdysvalloissa, ellei Yhdysvaltain kansalainen voi käyttää intialaisia ​​rupioita vaihtovälin tai tilayksikön tai tallentaa Useimmissa tapauksissa tällainen mahdollisuus on kaukana. Tämä mahdollisuus on myös käytössä vallitsevan valuuttakurssimekanismin, kuten Intian rupesi vaihdettavuus Yhdysvaltain dollareina, ja onko kiinteä vai kelluva valuuttakurssijärjestelmä käytössä. Olettaen, että Intian rupeiden vapaasti vaihdettaisiin Yhdysvaltain dollareiksi ja päinvastoin, ja kiinteä valuuttakurssijärjestelmä, jossa rupia-dollarin vaihtokurssin ei odoteta kasvavan tai laskevan ennakoidessaan Tulevaisuuden tulevaisuus, rupesin thamaniyya Yhdysvalloissa on huomattavasti parantunut Esimerkki Nejatullah Siddiquin mainitsema esimerkki näyttää myös varsin vankalta olosuhteiden vallitessa. Lupa vaihtaa rupiaa dollareiksi viivästetysti toisesta päästä tietysti eri korkoina kuin spot - korko Korko, joka todennäköisesti pysyy kiinteänä maksupäivämäärään saakka, olisi selkeä korkopohjainen luotonanto ja luotonanto. Jos kiinteän valuuttakurssin oletus on kuitenkin rennossa ja nykyisen vaihtelevan ja vaihtelevan valuuttakurssin oletetaan olevan Tapaus, niin voidaan osoittaa, että riba al-nasia-tapaus hajoaa Muutamme esimerkkiäsi. Jos tietty hetki, jolloin dollarin ja ruplan välinen vaihtokurssi on 1 20, jos yksittäinen hankkii 50 Sen velkasitoumusmäärä, joka on lykätyksi tulevana päivämääränä, on todennäköistä, että hän itse asiassa lainaa Rs: n nyt lupauksen maksaa Rs takaisin tiettynä myöhempänä päivämääränä. , Hän voi saada Rs 1000 nyt vaihtamalla 50 ostettua luottokortilla spot-korolla Tämä olisi niin, vain jos valuuttakurssiriski on olematon valuuttakurssi pysyy 1 20, tai se vastaa myyjältä dollareita ostajan takaisinmaksu rupia Eikä dollareissa. Jos edellinen on totta, niin dollarin lainanantajan myyjä saa ennalta määrätyn kymmenen prosentin tuottoprosentin, kun hän muuntaa erääntymispäivänä vastaanotetun Rs1100: n 55: een kurssiin 1 20. Jos jälkimmäinen kuitenkin on totta, Esimerkiksi paluuta myyjälle tai lainanantajalle ei ole ennalta määriteltyä. Ei tarvitse olla edes positiivinen. Esimerkiksi jos rupean ja dollarin valuuttakurssi nousee 1 25: een, dollarin myyjä saisi vain 44 Rs 1100: 50 Näistä kahdesta kohdasta kannattaa huomata Ensinnäkin, kun oletetaan kiinteän valuuttakurssijärjestelmän, eri maiden valuuttojen välinen erottelu laimennetaan Tilanne muuttuu samanlaiseksi kuin pelkkien korkojen vaihtaminen sam - Emaa kiinteällä korolla Toiseksi kun oletetaan, että valuuttakurssiriski on epävakaa, niin kuten edellä on esitetty valuuttamarkkinamekanismin avulla, voidaan myös visualisoida lainaa muilla järjestäytyneillä markkinoilla, kuten Hyödykkeet tai varastot Jos korvataan dollaria varastossa edellä esitetyssä esimerkissä, se luetaan seuraavasti: Kun tietty hetki, jolloin osakekannan X markkinahinta on Rs 20, jos yksittäinen hankkii 50 osaketta, Velvollisuus veloittaa rupia myöhemmässä päivämääränä, on erittäin todennäköistä, että hän itse asiassa lainaa Rs nyt lupauksen maksaa Rs takaisin tiettynä myöhempänä päivämääränä. Koska hän voi saada Rs 1000 nyt vaihtamalla 50 varastot Joka on ostettu luotolla nykyisellä hinnalla. Tässä tapauksessa myös aikaisempaan esimerkkiin palaavat varaston myyjät voivat olla negatiivisia, jos osakekurssi nousee Rs 25: een selvityspäivänä. Näin ollen kuten osakemarkkinoilla tai hyödykemarkkinoilla saadut tuotot Uudestaan ​​islamin vuoksi hyväksyttäväksi hintariskin takia, joten valuuttamarkkinoiden tuotot vaihtelevat valuuttojen hintojen vaihtelun takia. Thaman haqiqin tai kultaa ja hopeaa on ainutlaatuinen ominaisuus, että valuutan sisäinen arvo on yhtä suuri kuin sen nimellisarvo. Kysymys eri maantieteellisistä rajoista, joilla tietty valuutta, kuten dinaari tai dirhemi kiertää, on täysin merkityksetön Kulta on kulta joko maasta A tai maasta B Näin ollen kun maan A kullasta vaihdetaan valuutan B , Joka on myös tehty kullasta, minkä tahansa vaihtokurssin poikkeama yhdestä tai kummankin osapuolen ratkaisun lykkäämisestä ei voida sallia, koska se merkitsisi selvästi riba al-fadl: ta ja riba alnasiaa. Jos paperin A valuutat kuitenkin vaihdetaan paperille currency of country B, the case may be entirely different The price risk exchange rate risk , if positive, would eliminate any possibility of riba al-nasia in the exchange with deferred se ttlement However, if price risk exchange rate risk is zero, then such exchange could be a source of riba al-nasia if deferred settlement is permitted7.8 Another point that merits serious consideration is the possibility that certain currencies may possess thamaniyya, that is, used as a medium of exchange, unit of account, or store of value globally, within the domestic as well as foreign countries For instance, US dollar is legal tender within US it is also acceptable as a medium of exchange or unit of account for a large volume of transactions across the globe Thus, this specific currency may be said to possesses thamaniyya globally, in which case, jurists may impose the relevant injunctions on exchanges involving this specific currency to prevent riba alnasia The fact is that when a currency possesses thamaniyya globally, then economic units using this global currency as the medium of exchange, unit of account or store of value may not be concerned about risk arising from volatility of inter-country exchange rates At the same time, it should be recognized that a large majority of currencies do not perform the functions of money except within their national boundaries where these are legal tender Riba and risk cannot coexist in the same contract The former connotes a possibility of returns with zero risk and cannot be earned through a market with positive price risk As has been discussed above, the possibility of riba al-fadl or riba al-nasia may arise in exchange when gold or silver function as thaman or when the exchange involves paper currencies belonging to the same country or when the exchange involves currencies of different countries following a fixed exchange rate system The last possibility is perhaps unislamic8 since price or exchange rate of currencies should be allowed to fluctuate freely in line with changes in demand and supply and also because prices should reflect the intrinsic worth or purchasing power of currencies The foreign currency markets of today are characterised by volatile exchange rates The gains or losses made on any transaction in currencies of different countries, are justified by the risk borne by the parties to the contract Possibility of Riba with Futures and Forwards So far, we have discussed views on the permissibility of bai salam in currencies, that is, when the obligation of only one of the parties to the exchange is deferred What are the views of scholars on deferment of obligations of both parties Typical example of such contracts are forwards and futures9 According to a large majority of scholars, this is not permissible on various grounds, the most important being the element of risk and uncertainty gharar and the possibility of speculation of a kind which is not permissible This is discussed in section 3 However, another ground for rejecting such contracts may be riba prohibition In the preceding paragraph we have discussed that bai salam in currencies with fluctuating exchange rates can not be used to earn riba because of the presence of currency risk It is possible to demonstrate that currency risk can be hedged or reduced to zero with another forward contract transacted simultaneously And once risk is eliminated, the gain clearly would be riba We modify and rewrite the same example In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation in rupees deferred to a future date , and the seller of dollars also hedges his position by entering into a forward contract to sell Rs1100 to be.9 received on the future date at a rate of 1 20, then it is highly probable that he is, in fact, borrowing Rs now in lieu of a promise to repay Rs on a specified later date Since, he can obtain Rs 1000 now, exchanging the 50 dollars purchased on credit at spot rate The seller of the dollars lender receives a predetermined return of ten percent when he converts Rs1100 received on the maturity d ate into 55 dollars at an exchange rate of 1 20 for his investment of 50 dollars irrespective of the market rate of exchange prevailing on the date of maturity Another simple possible way to earn riba may even involve a spot transaction and a simultaneous forward transaction For example, the individual in the above example purchases 50 on a spot basis at the rate of 1 20 and simultaneously enters into a forward contract with the same party to sell 50 at the rate of 1 21 after one month In effect this implies that he is lending Rs1000 now to the seller of dollars for one month and earns an interest of Rs50 he receives Rs1050 after one month This is a typical buy-back or repo repurchase transaction so common in conventional banking The Issue of Freedom from Gharar 3 1 Defining Gharar Gharar, unlike riba, does not have a consensus definition In broad terms, it connotes risk and uncertainty It is useful to view gharar as a continuum of risk and uncertainty wherein the extreme point of zero risk is the only point that is well-defined Beyond this point, gharar becomes a variable and the gharar involved in a real life contract would lie somewhere on this continuum Beyond a point on this continuum, risk and uncertainty or gharar becomes unacceptable11 Jurists have attempted to identify such situations involving forbidden gharar A major factor that contributes to gharar is inadequate information jahl which increases uncertainty This is when the terms of exchange, such as, price, objects of exchange, time of settlement etc are not well-defined Gharar is also defined in terms of settlement risk or the uncertainty surrounding delivery of the exchanged articles Islamic scholars have identified the conditions which make a contract uncertain to the extent that it is forbidden Each party to the contract must be clear as to the quantity, specification, price, time, and place of delivery of the contract A contract, say, to sell fish in the river involves uncertainty about the subject of exchange, about its delivery, and hence, not Islamically permissible The need to eliminate any element of uncertainty inherent in a contract is underscored by a number of traditions 12 An outcome of excessive gharar or uncertainty is that it leads to the possibility of speculation of a variety which is forbidden Speculation in its worst form, is gambling The holy Quran and the traditions of the holy prophet explicitly prohibit gains made from games of chance which involve unearned income The term used for gambling is maisir which literally means getting something too easily, getting a profit without working for it Apart from pure games of chance, the holy prophet also forbade actions which generated unearned incomes without much productive efforts 13.10 Here it may be noted that the term speculation has different connotations It always involves an attempt to predict the future outcome of an event But the process may or may not be backed by collection, analysis and interpretation of relevant information The former case is very much in conformity with Islamic rationality An Islamic economic unit is required to assume risk after making a proper assessment of risk with the help of information All business decisions involve speculation in this sense It is only in the absence of information or under conditions of excessive gharar or uncertainty that speculation is akin to a game of chance and is reprehensible 3 2 Gharar Speculation with of Futures Forwards Considering the case of the basic exchange contracts highlighted in section 1, it may be noted that the third type of contract where settlement by both the parties is deferred to a future date is forbidden, according to a large majority of jurists on grounds of excessive gharar Futures and forwards in currencies are examples of such contracts under which two parties become obliged to exchange currencies of two different countries at a known rate at the end of a known time period For example, individuals A and B comm it to exchange US dollars and Indian rupees at the rate of 1 22 after one month If the amount involved is 50 and A is the buyer of dollars then, the obligations of A and B are to make a payments of Rs1100 and 50 respectively at the end of one month The contract is settled when both the parties honour their obligations on the future date Traditionally, an overwhelming majority of Sharia scholars have disapproved such contracts on several grounds The prohibition applies to all such contracts where the obligations of both parties are deferred to a future date, including contracts involving exchange of currencies An important objection is that such a contract involves sale of a non-existent object or of an object not in the possession of the seller This objection is based on several traditions of the holy prophet 14 There is difference of opinion on whether the prohibition in the said traditions apply to foodstuffs, or perishable commodities or to all objects of sale There is, however, a g eneral agreement on the view that the efficient cause illa of the prohibition of sale of an object which the seller does not own or of sale prior to taking possession is gharar, or the possible failure to deliver the goods purchased Is this efficient cause illa present in an exchange involving future contracts in currencies of different countries In a market with full and free convertibility or no constraints on the supply of currencies, the probability of failure to deliver the same on the maturity date should be no cause for concern Further, the standardized nature of futures contracts and transparent operating procedures on the organized futures markets15 is believed to minimize this probability Some recent scholars have opined in the light of the above that futures, in general, should be permissible According to them, the efficient cause illa , that is, the probability of failure to deliver was quite relevant in a simple, primitive and unorganized market It is no longer relevant in the organized futures markets of today16 Such contention, however, continues to be rejected by the majority of scholars They underscore the fact that futures contracts almost never involve delivery by both parties On the contrary, parties to the contract reverse the transaction.11 and the contract is settled in price difference only For example, in the above example, if the currency exchange rate changes to 1 23 on the maturity date, the reverse transaction for individual A would mean selling 50 at the rate of 1 23 to individual B This would imply A making a gain of Rs50 the difference between Rs1150 and Rs1100 This is exactly what B would lose It may so happen that the exchange rate would change to 1 21 in which case A would lose Rs50 which is what B would gain This obviously is a zerosum game in which the gain of one party is exactly equal to the loss of the other This possibility of gains or losses which theoretically can touch infinity encourages economic units to speculate on the future direction of exchange rates Since exchange rates fluctuate randomly, gains and losses are random too and the game is reduced to a game of chance There is a vast body of literature on the forecastability of exchange rates and a large majority of empirical studies have provided supporting evidence on the futility of any attempt to make short-run predictions Exchange rates are volatile and remain unpredictable at least for the large majority of market participants Needless to say, any attempt to speculate in the hope of the theoretically infinite gains is, in all likelihood, a game of chance for such participants While the gains, if they materialize, are in the nature of maisir or unearned gains, the possibility of equally massive losses do indicate a possibility of default by the loser and hence, gharar Risk Management in Volatile Markets Hedging or risk reduction adds to planning and managerial efficiency The economic justification of futures and forwards is in term of their rol e as a device for hedging In the context of currency markets which are characterized by volatile rates, such contracts are believed to enable the parties to transfer and eliminate risk arising out of such fluctuations For example, modifying the earlier example, assume that individual A is an exporter from India to US who has already sold some commodities to B, the US importer and anticipates a cashflow of 50 which at the current market rate of 1 22 mean Rs 1100 to him after one month There is a possibility that US dollar may depreciate against Indian rupee during these one month, in which case A would realize less amount of rupees for his 50 if the new rate is 1 21, A would realize only Rs1050 Hence, A may enter into a forward or future contract to sell 50 at the rate of 1 21 5 at the end of one month and thereby, realize Rs1075 with any counterparty which, in all probability, would have diametrically opposite expectations regarding future direction of exchange rates In this case, A is able to hedge his position and at the same time, forgoes the opportunity of making a gain if his expectations do not materialize and US dollar appreciates against Indian rupee say, to 1 23 which implies that he would have realized Rs1150, and not Rs1075 which he would realize now While hedging tools always improve planning and hence, performance, it should be noted that the intention of the contracting party - whether to hedge or to speculate, can never be ascertained It may be noted that hedging can also be accomplished with bai salam in currencies As in the above example, exporter A anticipating a cash inflow of 50 after one month and expecting a depreciation of dollar may go for a salam sale of 50 with his obligation to pay 50 deferred by one month Since he is expecting a dollar depreciation, he may agree to sell 50 at the rate of 1 There would be an immediate cash inflow in Rs.12 1075 for him The question may be, why should the counterparty pay him rupees now in lieu of a promise to be repaid in dollars after one month As in the case of futures, the counterparty would do so for profit, if its expectations are diametrically opposite, that is, it expects dollar to appreciate For example, if dollar appreciates to 1 23 during the one month period, then it would receive Rs1150 for Rs 1075 it invested in the purchase of 50 Thus, while A is able to hedge its position, the counterparty is able to earn a profit on trading of currencies The difference from the earlier scenario is that the counterparty would be more restrained in trading because of the investment required, and such trading is unlikely to take the shape of rampant speculation 4 Summary Conclusion Currency markets of today are characterized by volatile exchange rates This fact should be taken note of in any analysis of the three basic types of contracts in which the basis of distinction is the possibility of deferment of obligations to future We have attempted an assessment of these forms of contracting in terms of the overwhelming need to eliminate any possibility of riba, minimize gharar, jahl and the possibility of speculation of a kind akin to games of chance In a volatile market, the participants are exposed to currency risk and Islamic rationality requires that such risk should be minimized in the interest of efficiency if not reduced to zero It is obvious that spot settlement of the obligations of both parties would completely prohibit riba, and gharar, and minimize the possibility of speculation However, this would also imply the absence of any technique of risk management and may involve some practical problems for the participants At the other extreme, if the obligations of both the parties are deferred to a future date, then such contracting, in all likelihood, would open up the possibility of infinite unearned gains and losses from what may be rightly termed for the majority of participants as games of chance Of course, these would also enable the participants to manage risk through complete risk transfer to others and reduce risk to zero It is this possibility of risk reduction to zero which may enable a participant to earn riba Future is not a new form of contract Rather the justification for proscribing it is new If in a simple primitive economy, it was prevention of gharar relating to delivery of the exchanged article, in todays complex financial system and organized exchanges, it is prevention of speculation of kind which is unislamic and which is possible under excessive gharar involved in forecasting highly volatile exchange rates Such speculation is not just a possibility, but a reality The precise motive of an economic unit entering into a future contract - speculation or hedging may not ascertainable regulators may monitor end use, but such regulation may not be very practical, nor effective in a free market Empirical evidence at a macro level, however, indicates the former to be the dominant motive The second type of contracting with deferment o f obligations of one of the parties to a future date falls between the two extremes While Sharia scholars have divergent views about its permissibility, our analysis reveals that there is no possibility of earning riba with this kind of contracting The requirement of spot settlement of obligations of atleast.13 one party imposes a natural curb on speculation, though the room for speculation is greater than under the first form of contracting The requirement amounts to imposition of a hundred percent margin which, in all probability, would drive away the uninformed speculator from the market This should force the speculator to be a little more sure of his expectations by being more informed When speculation is based on information it is not only permissible, but desirable too Bai salam would also enable the participants to manage risk At the same time, the requirement of settlement from one end would dampen the tendency of many participants to seek a complete transfer of perceived risk and encourage them to make a realistic assessment of the actual risk Notes References 1 These diverse views are reflected in the papers presented at the Fourth Fiqh Seminar organized by the Islamic Fiqh Academy, India in 1991 which were subsequently published in Majalla Fiqh Islami, part 4 by the Academy The discussion on riba prohibition draws on these views 2 Nabil Saleh, Unlawful gain and Legitimate Profit in Islamic Law, Graham and Trotman, London, 1992, p Ibn Qudama, al-mughni, vol 4, pp Shams al Din al Sarakhsi, al-mabsut, vol 14, pp Paper presented by Abdul Azim Islahi at the Fourth Fiqh Seminar organized by Islamic Fiqh Academy, India in Paper by Dr M N Siddiqui highlighting the issue was circulated among all leading Fiqh scholars by the Islamic Fiqh Academy, India for their views and was the main theme of deliberations during the session on Currency Exchange at the Fourth Fiqh Seminar held in It is contended by some that the above example may be modified to show the possibilit y of riba with spot settlement too In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, if an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation also on a spot basis , then it amounts to the seller of dollars exchanging 50 with 55 on a spot basis Since, he can obtain Rs 1100 now, exchange them for 55 at spot rate of 1 20 Thus, spot settlement can also be a clear source of riba Does this imply that spot settlement should be proscribed too The fallacy in the above and earlier examples is that there is no single contract but multiple contracts of exchange occurring at different points in time true even in the above case Riba can be earned only when the spot rate of 1 20 is fixed during the time interval between the transactions This assumption is, needless to say, unrealistic and if imposed artificially, perhaps unislamic.14 8 Islam envisages a free market where prices are determined by forces of demand and supply There should be no interference in the price formation process even by the regulators While price control and fixation is generally accepted as unislamic, some scholars, such as, Ibn Taimiya do admit of its permissibility However, such permissibility is subject to the condition that price fixation is intended to combat cases of market anomalies caused by impairing the conditions of free competition If market conditions are normal, forces of demand and supply should be allowed a free play in determination of prices 9 Some Islamic scholars use the term forward to connote a salam sale However, we use this term in the conventional sense where the obligations of both parties are deferred to a future date and hence, are similar to futures in this sense The latter however, are standardized contracts and are traded on an organized Futures Exchange while the former are specific to the requirements of the buyer and seller 10 This is known as bai al inah which is considered forbidden by almost all scholars wi th the exception of Imam Shafii Followers of the same school, such as Al Nawawi do not consider it Islamically permissible 11 It should be noted that modern finance theories also distinguish between conditions of risk and uncertainty and assert that rational decision making is possible only under conditions of risk and not under conditions of uncertainty Conditions of risk refer to a situation where it is possible with the help of available data to estimate all possible outcomes and their corresponding probabilities, or develop the ex-ante probability distribution Under conditions of uncertainty, no such exercise is possible The definition of gharar, Real-life situations, of course, fall somewhere in the continuum of risk and uncertainty 12 The following traditions underscore the need to avoid contracts involving uncertainty Ibn Abbas reported that when Allah s prophet pbuh came to Medina, they were paying one and two years advance for fruits, so he said Those who pay in advance for an y thing must do so for a specified weight and for a definite time It is reported on the authority of Ibn Umar that the Messenger of Allah pbuh forbade the transaction called habal al-habala whereby a man bought a she-camel which was to be the off-spring of a she-camel and which was still in its mother s womb 13 According to a tradition reported by Abu Huraira, Allah s Messenger pbuh forbade a transaction determined by throwing stones, and the type which involves some uncertainty The form of gambling most popular to Arabs was gambling by casting lots by means of arrows, on the principle of lottery, for division of carcass of slaughtered animals The carcass was divided into unequal parts and marked arrows were drawn from a bag One.15 received a large or small share depending on the mark on the arrow drawn Obviously it was a pure game of chance 14 The holy prophet is reported to have said Do not sell what is not with you Ibn Abbas reported that the prophet said He who buys foodstuff shoul d not sell it until he has taken possession of it Ibn Abbas said I think it applies to all other things as well 15 The Futures Exchange performs an important function of providing a guarantee for delivery by all parties to the contract It serves as the counterparty in the exchange for both, that is, as the buyer for the sale and as the seller for the purchase 16 M Hashim Kamali Islamic Commercial Law An Analysis of Futures , The American Journal of Islamic Social Sciences, vol 13, no 2, 1996.tidak pernah mengharamkan sesuatu perkhidmatan yang tiada unsur penindasan gharar. meskipun ianya disediakan oleh orang bukan Islam. Leveraj forex merupakan jaminan pertolongan sementara yang diberikan oleh broker. forex Ianya boleh dikatakan juga kontrak sementara antara pemain forex dan broker. selagi pemain tersebut masih mempunyai ekuiti dalam akaun mereka Pemain hanya. boleh memegang kontrak berdasarkan ekuiti mereka sahaja dan mengikut yang mereka. persetujui dengan broker mereka Bagi akaun Islamik , broker forex tidak mengenakan. atau memberikan apa-apa faedah atas jaminan mereka Dengan jaminan mereka kita. dapat memasuki pasaran matawang mengikut kemampuan kita. Broker forex adalah orang tengah antara bank-bank antarabangsa institusi dan pedagang. kecil retailer Mereka membeli qoute dari institusi dan menjual balik reqoute kepada. pedagang kecil Biasanya jualan balik adalah munasabah antara 3-10 mata sahaja Di sini. lah mereka membuat keuntungan Proses ini adalah dibenarkan oleh Islam Ianya bukan. riba Ada yang terkeliru menyatakan jual beli adalah juga sama riba Bersambung. Pandangan Professor Kewangan Islam. Kalau kita mengkaji banyak pandangan dari pakar-pakar kewangan islam yang terlibat. langsung dengan kewangan islam dan pernah membentang kertas kerja di forum. kewangan islam Majoriti bersetuju menyatakan leverage adalah harus permissible. Seperti kata Professor Humayon Dar, Managing Director of Dar Al Istithmar in London. Examines the Shari ah aspects of the emerging Islamic hedge funds. Shari ah does not have problems with leverage as long as it is achieved through. Islamic debt Leverage is not a Shari ah concern, rather it is an economic issue. Kalau mengambil kata-kata beliau, saya mengambil contoh leverage dalam akaun islamik. northfinance leverage yang dikenakan tidak dikenakan sebarang interest interest-free. Juga kalau kita overnight pun tidak ada apa-apa interest berbanding conventional. dikenakan interest kalau overnight. Saya rasa perlunya kita merujuk banyak pihak yg mahir dan terlibat secara langsung. dalam kewangan islam Bukan sekadar merujuk graduan bachelor yg baru balik dari. universiti di Jordan dan kerja 2-3 tahun di institusi kewangan islam dan tukar jadi. pensyarah di uiam Kemudian buat hukum tanpa perbincangan. How to Use Leverage for Great Results with Forex. When you execute a Forex trade, you are purchasing an amount of currency, termed a lot. The amount of currency in one lot depends upon the type of account you have In a. standard account, one lot is usual ly equal to U S 100,000 in a mini account, one lot is. But Forex trading accounts are leveraged, which means you don t have to own that. expensive lot of currency you just have to control it, and if you do, any profit it earns is. yours To obtain the right to control a lot of currency, you put up a much smaller. amount of money in a sort of rental agreement called a margin deposit In a standard. account, to control that U S 100,000, you must put up 1,000 of your own money in a. mini account, to control 10,000, you need to put up 100.The leverage influences the amount of profit you earn, as well In a standard account, one. pip of a currency pair that has the U S dollar as the base is equal to U S 10 in a mini. account, one pip equals to 1 This means that, should you correctly forecast the. movement of the market and execute a trade that earns you two hundred pips not an. unrealistic goal , if you have a standard account, your profit will be 2,000 if you have a. mini account, it s 200.To maximize y our profits in Forex trading, you don t have to trade a standard account. not every beginning trader can afford to Instead, if you believe you have a good forecast. on the market, you can trade more than one lot To continue the above example, if your. successful trade earned you two hundred pips and you had purchased five lots of that. currency, in a mini account you would have put up 500 of your own money but earned. a profit of 1,000 two hundred pips times five lots In a standard account, you would. have put up 5,000 and earned 10,000.The number of lots you can trade depends upon the margin in your account That s not. the amount you deposited that also includes any open trades you have running, taking. into account any profits or losses you may incur. Siri 2 hadith dhaif sebagai hujah pengharaman. Maaf kerana saya senggang terlalu lama Buat waktu ini, saya hanya berkempatan untuk. mengongsi pengetahuan tentang satu lagi hadith yang terputus sanad dhaif yg dijadikan. hujah pengharaman, iaitu. Janganlah kamu menjual sesuatu yang tidak di dalam milikmu Riwayat Abu Daud. Rujuk Konsep Leveraj Haram Metro Ahad 3 Februari 2008.Adalah terjemahan langsung satu hadith yang masyhur. la tabi ma laysa indak..Beberapa isu telah dibangkit berkenaan hadith ini Salah satunya tentang percanggahan. rantaian sanadnya Al Bukhari dan Muslim tidak pernah merekodkan dalam koleksi. mereka walaupun yang lain antaranya Ab Dawd and al Tirmidhi, ada merekodkannya. Percanggahannya adalah seperi berikut.1 Ab Dawd, Ahmad ibn Hanbal, and Ibn Hibban menyatakan ianya diriwayatkan oleh. Ja far ibn Abi Wahshiyah, dari Ysuf ibn Mahak, dari Hakim ibn Hizam, manakala yang. keempatnya, ianya Abd Allah ibn Ismah, manakala koleksi yang lain menyatakan antara. Ysuf and Hakim Dalam al Mizan, al Dhahabi menyatakan nama pertengahan langsung. tidak diketahui la yu araf.2 Berkenaan periwayat utama Hadith ini, Hakim ibn Hizam, dikatakan obscure. majhul al hal Hanya Ibn Hibban memasukkan beliau antara periwayat yang boleh. dipercayai reliable al thiqqat Sementara al Nasa i telah merakamkan cuma satu. Hadith yang diriwayatkan oleh beliau, Yang lain menyatakan beliau adalah obscuremodity futures An Islamic legal analysis. Mohammad Hashim Kamali. He currently serves as an Assistant Professor at the Kuliyyah of Economics and very confident that the MLM structure and the income generated from it is Halal ISLAMIC FOREX TRADING By Dr Mohammed Obaidullah 1 The Basic Exchange Contracts There is a general consensus among Islamic jurists on the view that Multi Level Marketing MLM is very popular in Malaysia, used not only in promoting consumer goods but also in promoting financial instruments such as Islamic unit trust funds and Takaful products. Dr Zaharuddin Forex Reflex Forexworld. This phenomenon has raised a lot of concerns and queries among the general public especially form the Shariah Islamic law point of view regarding the Islamic lega lity of income earned by joining these MLMs Dr Zaharuddin Forex In addition, there seems to be a number of Shariah and Islamic studies graduates the so called Ustaz and Ustazah that promote various products using these MLM Options Mania U S Based Free games Jenis Forex Yang Harus Haram 2015 Dr Zaharuddin Ab Rahman at Game has 4,647 views and videos game trailer duration 11 minutes 26 seconds Overseas Project Contract Financing-i Buyer Financing-i MalaysiaKitchen Financing Facility-i Term Financing-i Export of Services-i Overseas Investment Financing-i Short Term Investment Options In Tajikistan ISLAMIC FOREX TRADING By Dr Mohammed Obaidullah 1 The Basic Exchange Contracts There is a general consensus among Islamic jurists on the view that Initially I tried to shun away from the questions because there was just too many MLM structures and this would make it difficult for anybody to provide a clear Shariah injunction regarding the matter. He was appointed as a member of Shariah Committee of EXIM Bank on 2 April 2013 He frequently appears on local television and radio presenting on various Shariah issues especially with regard to Islamic commercial transactions Dr Zaharuddin Forex Earn Forex Dukascopy Login He also advises other Islamic Financial Institutions and corporate companies in Malaysia and abroad which includes BNP Paribas Malaysia Berhad, ACR Re Takaful Berhad Malaysia , ACR Takaful MEA Bahrain , Yasmin Holdings Plc Malaysia, Employees Provident Fund of Malaysia and etc Dr Zaharuddin Forex However, rarely do we come across Shariah scholars both locally and overseas that analyze and evaluate MLMs in order to provide definite answers and guideline to the general publics queries Zaharuddin forex Ogos 2007 Dengarkan penjelasan Ust Zaharuddin Abd Rahman swap, option, automatically that forex trade is haram because its has riba interest I was also flooded with zillion of questions regarding MLM and Shariah issues Overseas Project Contract Financing-i Buyer Financing - i MalaysiaKitchen Financing Facility-i Term Financing-i Export of Services-i Overseas Investment Financing-i Shariah Issues in Multi Level Marketing By Ust Hj Zaharuddin Hj Abd In my discussion with Syeikh Prof Dr Abd Sattar Hukum Labur an and Hadith that encourage Muslims to do business and improve their economic Options Frequently Asked Questions Faqs The complex issues in MLM and perhaps the lack of interest of Shariah scholars in MLM practice might provide possible explanation for the limited number of opinions by the scholars regarding the matter Free No Deposit Bonus Forex Binary Options Platform As a matter of fact, the evidences quoted by them is general in meaning and does not provide specific verification of MLM and their pyramid scheme.

No comments:

Post a Comment